KOMMUNIKATSIOONI ERRORID ILUVALDKONNAS
Ei ole ilmselt üllatav, kui väidan, et iluvaldkonnas töödates on äärmiselt oluline suhtlusoskus. Tuleb osata nii kuulata kui rääkida, et selgitada välja kliendi soovid ja vajadused. Vahel aga tekkib ikka ootamatuid erroreid, mis võivad kehva lahenduse korral lõpetada kliendi ja teenusepakkuja suhte. Sattusin sotsiaalmeedias ringi tuulates peale postitusele, kus küsiti arvamust teenusele broneerimisel tekkinud olukorra kohta. Olukord nägi välja järgmine: Klient kirjutas, et soovib broneerida aega. Tehnik pakkus vaba aja. Klient vastas, et talle see sobib. Ja kõik. Teenusepakkuja on mingil põhjusel jätnud vastamata - klient ei ole saanud kinnitavat vastust, aga on eeldanud, et aeg on kirjas. Selliseid olukordi on ette tulnud minul endal ja ma usun, et nii mõnelgi teisel iluteenuse pakkujal. Antud postituses sooviti arvamust ja kuna minul neid jagub hehe.. siis ma vastasin, et olen sellistes olukordades seletanud enda kliendile, et kui ma ei ole vastanud, pole ka aega kirjas. On tulnud ette ebameeldivaid üllatusi, kuid oleme alati jõudnud lahenduseni. Kuidas analüüsida seda olukorda? Ühelt poolt on see teenusepakkuja vajaka. Päeva lõpuks - kuidas klient jõuab sinuni, kui sa temale ei vasta? Kuskohast tuleb raha, mis toidab sinu ettevõtet ja palganumbrit? Kliendilt. Seega…